veelgestelde vragen

Wij koppelen muzikanten aan locaties met als doel om gezamenlijk de Achterhoekse popmuziek op de kaart zetten.

Je kunt tijdens de Dag van de Achterhoekse Popmuziek op uiteenlopende locaties terecht voor optredens van Achterhoekse acts. Aangezien er veel verschillen zijn tussen de locaties en de artiesten is het belangrijk voor artiesten en locaties om onderling goed te communiceren en duidelijke afspraken met elkaar te maken. Middels deze pagina proberen we zoveel mogelijk globale vragen te beantwoorden.

Dag van de Achterhoekse Popmuziek

Voor artiesten

Wanneer één van de artiesten uit de Achterhoek komt en jullie spelen popmuziek (in de breedste zin van het woord; dus rock, dance, singer-songwriter, hiphop etc.) dan zijn jullie geschikt om deel te nemen als act. Inschrijving is geen garantie tot deelname.

Tot zes weken voorafgaand aan het evenement kan je je inschrijven. Daarna heb je nog maximaal twee weken de tijd om één (of meerdere) optredens bij locaties te regelen.

Het is echter aan te raden om je al veel eerder in te schrijven, zodat je voldoende tijd hebt om locaties te benaderen.

Het is aan de locaties en de artiesten zélf om een match te maken. Het staat artiesten vrij locaties aan te dragen die zich (nog) niet hebben aangemeld. Schroom niet en neem contact op met onze organisatie!

Afspraken over vergoeding/gage maak je direct met de locatie. Net als in 2022 willen wij graag als organisatie Dag van de Achterhoekse Popmuziek per band/artiest een basisvergoeding bieden per artiest welke dan aangevuld kan worden door de locatie. Hoeveel de basisvergoeding wordt zal rond september duidelijk zijn. De evt aanvulling vanuit de locatie wordt ook later met jullie gedeeld. Iedere band/artiest die zich inschrijft ontvangt een link naar een apart formulier met deze specifieke informatie.

Dit is afhankelijk van de locatie. Informeer zelf naar de mogelijkheden bij de betreffende locatie.

Dit verschilt per locatie. Overleg goed met elkaar wat er wel en niet aanwezig is zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Ben je toevallig in het bezit van een eigen PA set? Geef dit dan duidelijk aan.

Ben je eruit met de locatie? Dan vult de locatie het matchformulier in op onze website, hierna is alles bevestigd en verschijnt de match op de website.

Het programma wordt uiterlijk vier weken voor aanvang bekend gemaakt op onze website.

Nee. De organisatie van de Dag van de Achterhoekse Popmuziek, ofwel het DRU-Industriepark, zijn niet aansprakelijk voor dat wat er op een locatie gebeurt.

Zie ons archief voor een impressie van onze vorige edities.

Voor locaties

De enige voorwaarde is dat de locatie gevestigd dient te zijn in één van de volgende gemeenten: Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doesburg, Doetinchem, Lochem, Montferland, Oost-Gelre, Oude IJsselstreek, Winterswijk of Zutphen.

Tot zes weken voorafgaand aan het evenement kan je je inschrijven. Daarna heb je nog maximaal twee weken de tijd om een match met één (of meerdere) acts te maken. 

Het is echter aan te raden om je al veel eerder in te schrijven, zodat je voldoende tijd hebt om artiesten te benaderen.

Ga met elkaar in overleg over de aanpak m.b.t. muziekstijl, entree en promotie om te voorkomen dat jullie elkaar in de weg zitten.

Het is aan de locaties en de artiesten zélf om een match te maken (zie hier een overzicht van de aangemelde artiesten). Zelf andere ideeën? Het staat locaties vrij artiesten aan te dragen die zich (nog) niet hebben aangemeld. Schroom niet en neem contact op met onze organisatie!

Wij verwachten de deelnemende locaties Achterhoekse gastvrijheid richting de deelnemende act.
Dit is niet (altijd) noodzakelijk, maar wel aan te raden. Overleg goed met de artiest over wat de locatie kan bieden en wat de artiest eventueel zelf kan regelen, zodat beiden niet voor verrassingen komen te staan.
Door ziekte of onverwachte persoonlijke omstandigheden kan een band uitvallen. Overleg met elkaar of je alsnog kunt spelen zonder de missende persoon. Mocht dat niet baten, kunnen wij als organisatie een andere artiest benaderen. Neem in dit geval z.s.m. contact met ons op. Als we uiteindelijk niks meer kunnen regelen, vervalt de locatie en de artiest.
Ben je eruit met een of meerdere artiesten? Dan vul jij (de locatie) het matchformulier in op onze website, hierna is alles bevestigd en verschijnt de match op de website.

Het programma wordt uiterlijk 4 weken voor aanvang bekend gemaakt op onze website.

Dit staat de locatie vrij. Om het evenementen toegankelijk te houden voor publiek adviseren wij de entree zo laag mogelijk te houden. Echter, entreegelden kunnen gebruikt worden om de artiest een betere gage te kunnen bieden.

Nee. De organisatie van de Dag van de Achterhoekse Popmuziek ofwel het DRU-Industriepark zijn niet aansprakelijk voor dat wat er op een locatie gebeurt.

Zie ons archief voor een impressie van onze vorige edities.

DAP logo - Dag van de Achterhoekse Popmuziek

info@dagvandeachterhoeksepopmuziek.nl

DRU Poppodium logo

DAP wordt georganiseerd vanuit DRU Industriepark door:

Erik Ramaker

Erik Ramaker

Roel Stoltenborg

Roel Stoltenborg

Bram de Ridder

Bram de Ridder

DAP logo - Dag van de Achterhoekse Popmuziek

Locatie aanmelden

DAP logo - Dag van de Achterhoekse Popmuziek

Aanmelden artiesten